Site logo
Se på kortet
  • Yokohama Station Information Center, 1 Chome-1-1 Minami-Saiwai, Nishi Ward, Yokohama, Kanagawa, Japan

Læs om byen

Yokohama er en by, der nærmest er vokset sammen med Tokyo, og som er Japans næststørste by. Yokohama var en mindre fiskerby indtil midten af 1800-tallet, hvor byen blev åbnet for handel med udlandet som en af de første, da den isolationistiske udenrigspolitik, Sakoku (鎖国), blev ophævet i 1853. Herefter voksede Yokohama hurtigt, og byen fik blandt andet Japans første Chinatown, første jernbanestation, kraftværk og gaslamper i gaderne for tegn på den hastede udvikling.

I 1900-tallet blev store dele af Yokohama ødelagt ad to omgange. Første gang var i forbindelse med det store jordskælv, der ramte Kantō-området den 1. september 1923. Det anslås, at over 30.000 af byens befolkning på 434.000 døde af jordskælvet, og der var næsten 48.000 sårede. Under 2. Verdenskrig blev godt 40 % af Yokohama bombet til ruiner af amerikanske bombardementer, og byen måtte for anden gang på kort tid genopbygges.

I dag er Yokohoma en moderne by, hvor man fx kan gå rundt i kvarteret Minato Mirai 21/Minato Mirai Nijūichi (みなとみらい21), der er et forretningskvarter kendetegnet ved mange nybygninger, aktiviteter og nyere seværdigheder som Yokohama Landmark Tower/Yokohama Randomāku Tawā (横浜ランドマークタワー), der med 296 meter åbnede som Japans højeste skyskraber i 1993. I tårnet er der et observationsdæk på 69. etage, hvorfra man kan nyde en panoramaudsigt over Yokohama og det omgivende landskab.

I Minato Mirai 21 kan man også besøge Yokohama Kunstmuseum/Yokohama Bijutsukan (横浜美術館), museumsskibet Nippon Maru (日本丸) fra 1930 og det 112,5 meter høje pariserhjul Cosmo Clock 21. Man kan også tage en tur med svævebanen Yokohama Air Cabin (ヨコハマ・エア・キャビン), der leder over området i en længde på 635 meter, og besøge byens museum for CupNoodles.

Der er flere andre spændende steder i byen som fx Yokohama Chinatown/Yokohama chūkagai (横浜中華街), der har et tydeligt kinesisk præg som landet største Chinatown. Man kan også gå til havneområdet, hvor man kan se tre af Yokohamas historiske bygninger; den gamle toldbygning, præfekturatets kontorbygning og mindehallen for åbningen af havnen. Alle bygninger blev opført i europæisk stil, og de kaldes Yokohamas Tre Tårne/Yokohama Santō (横浜三塔). Det siges, at hvis man kan se alle tre tårne på samme tid, får man et ønske opfyldt.

Yokohama byder også på flere dejlige parker som fx Harbour View Park/Minato no mieru oka koen (港の見える丘公園) og Yamashita Park (山下公園), der begge ligger ved byens havn. Ud for Yamashita Park ligger skibet NYK Hikawa Maru (日本郵船氷川丸) permanent ankret op som et museumsskib. Hikawa Maru blev indsat i drift i 1930, og det blev kendt for at trafikere ruter fra Japan til Nordamerika. I samme område kan man komme op i det 106 meter høje udsigtstårn Yokohama Marine Tower/Yokohama Marin Tawā (横浜マリンタワー).

Topseværdigheder

    Yokohama Chinatown

    Yokohama Chinatown
    横浜中華街
    Yokohama Chūkagai

    Yokohama er kendt for at huse en af Japans få kinesiske bydele, Chinatown, og den er den største af sin slags i landet. Chinatowns historie går tilbage til åbningen af Yokohamas havn i 1859, hvor der kom mange kinesiske tilflyttere til Japan i forbindelse med den nye handel mellem blandt andet Yokohamas havn og Shanghai.

    Der blev indgået en japansk-kinesisk handelsaftale i 1871, og det fik samhandlen til at stige yderligere. Ifølge japansk lov skulle udlændinge bo i særligt udpegede områder, og det fik kineserne til at samles i det kvarter, der efterhånden udviklede sig til Chinatown.

    I 1900-tallet stoppede først den store Kantō-jordskælv i 1923 og siden kampene under 2. Verdenskrig Chinatowns udvikling, men den kom i gang igen. I 1955 blev bydelen formelt til Chinatown, hvilket skete på samme tid som byggeriet af den af indgangsportene, der stadig er områdets vartegn.

    I Chinatown kan man opleve kinesisk stemning med masser af butikker og spisesteder, hvor man kan smage på det kinesiske køkken. Man kan også se kinesiske buddhistiske templer, bydelens indgangsporte og forskellige aktiviteter og festivaler, der fx tæller fejringen af det kinesiske nytår.

     

    Hikawa Maru, Yokohama

    Museumsskibet Hikawa Maru
    日本郵船氷川丸
    Nihon'yūsenhikawamaru

    Hiwara Maru er et museumsskib, der har en fortid som oceangående liner mellem Japan og Nordamerika. Skibet blev bygget i Yokohama for rederiet Nippon Yūsen Kabushiki Kaisha og sat i drift på sin jomfrurejse mellem Kobe og Seattle den 13. maj 1930.

    Hikawa Maru var et er tre skibe af Hikawa Maru-klassen, der alle var opkaldt efter shinto-helligdomme i Japan. Hikawa er således en helligdom i Saitama i den centrale del af landet. Skibet blev kaldt dronningen af Stillehavet på ruterne mellem Yokohama, Vancouver og Seattle, der udgjorde de primære ruter.

    Hikawa Maru var kendt for et smukt art deco-interiør, og det sejlede i rutetrafik på USA Nordamerika, indtil det i oktober 1941 blev det sidste af rederiets skibe, der forlod USA indtil det følgende japanske angreb på Pearl Harbor. Inden da havde mange jødiske flygtninge været om bord efter at have taget flugten fra Europa gennem Sovjetunionen.

    Under 2. Verdenskrig sejlede Hikawa Maru som hospitalsskib, og gennem krigsårene blev skibet tre gange ramt af miner, men Hikawa Maru kunne repareres hver gang og kom som kun et af to store japanske passagerskibe gennem krigen i behold. Efter nogle år som fragtskib sejlede Hikawa Maru igen som Amerikabåd mellem 1953 og 1960. I dag er skibet åbent som museum, hvor man kan se det smukke interiør fra dagene til havs.

     

    Yamashita Park, Yokohama

    Yamashita Park
    山下公園
    Yamashita Kōen

    Yamashita Park er en dejlig park, der ligger i det centrale Yokohama langs byens havnefront. Parken blev etableret efter det store jordskælv, der ramte Kantō-regionen i 1923, og som havde medført store ødelæggelse i Yokohama og mange andre byer. Man brugte således ødelagte bygning som opfyldningsmateriale i havnen, og derved fik man plads til parken, der åbnede i 1930.

    Parken er et af Yokohamas store åndehuller, hvor lokale går ture, deltager i arrangementer, festivaler og mange andre aktiveter, der foregår her. I Yamashita Park kan man også blot nyde udsigten over vandet og til Stillehavsbåden Hikawa Maru.

    Man kan også nyde de grønne områder i Yamashita Park, der blandt andet tæller store grønne plæner og parkens smukke rosenhave, der står i vidunderligt flor i sæsonen. Lige syd for rosenhaven kan man lægge mærke til Hotel New Grand, hvor den amerikanske general Douglas MacArthur tilbragte sin første nat efter at være kommet til Japan 30. august 1945.

     

    Yokohama Red Brick Warehouses

    Yokohama Rødstensmagasiner
    横浜赤レンガ倉庫
    Yokohama Akarenga Sōko

    Yokohama Rødstensmagasiner er navnet på to historiske lagerbygninger, der står på Yokohamas gamle havneområde. Bygningerne står ved siden af hinanden, hvilket de har gjort siden 1913, hvor den nyeste af bygningerne blev opført. Det var to år efter den første, og begge magasiner blev bygget på inddæmmet land, der var blevet fyldt op 1899-1905.

    Under det store Kantō-jordskælv i 1923 blev magasinerne beskadiget, men overlevede i det store hele grundet deres armeringer. Efter 2. Verdenskrig blev bygningerne anvendt af de amerikanske besættelsesmyndigheder, indtil de blev givet tilbage til Japan i 1956. Herefter fungerede de igen som toldmagasiner til 1989, hvor containere havde overtaget markedet.

    I 1990erne blev rødstensmagasinerne renoveret og nyindrettet, og de genåbnede i 2002. Bygning nummer 1 åbnede som sted for blandt andet kulturaktiviteter, mens bygning nummer 2 blev åbnet som indkøbscenter og med caféer og restauranter. Bygningerne er indbydende, og det er spændende at gå rundt i de gamle rammer.

     

    Nippon Maru, Yokohama

    Museumsskibet Nippon Maru
    日本丸
    Nippon Maru

    Nippon Maru er et forhenværende skoleskib, der i dag ligger i Yokohamas havn som museumsskib. Nippon Maru blev bygget på Kawasaki-værftet i Kobe, og det blev indviet i 1930 sammen med søsterskibet Kaiwo Maru, der er museumsskib i byen Imizu. Skibet blev benyttet som skoleskib for officerer i den japanske handelsflåde.

    Nippon Maru er 97 meter langt og har en dybgang på 6,90 meter. Skibet er rigget til som en fire-mastet barque med 32 sejl, der dækker 2.397 kvadratmeter, og der er installeret to dieselmotorer på 600 hestekræfter til hjælpefunktioner. Som aktivt skoleskib var Nippon Maru bemandet med en besætning på 27 officerer, 48 sømænd og 120 elever.

Andre seværdigheder

    Yokohama Landmark Tower

    Yokohama Landmark Tower
    横浜ランドマークタワー
    Yokohama Randomāku Tawā

    Yokohama Landmark Tower er et af Yokohamas moderne vartegn. Det er et kontorhus, der blev bygget 1990-1993 som Japans højeste kontorbygning. Skyskraberen har en højde på 296 meter, og den højde blev først overgået med åbningen af bygningen Abeno Harukas i Osaka i 2014.

    Landmark Towers nederste mange etager er indrettet med kontorer og forretninger, mens der er et luksushotel i det øverste del af bygningen. For besøgende er etage 69 særligt interessant, idet der ligger et observationsdæk her, hvorfra der er en storslået udsigt, der i klart vejr rækker helt til det hellige bjerg Fuji.

     

    Yokohama Kunstmuseum

    Yokohama Kunstmuseum
    横浜美術館
    Yokohama Bijutsukan

    Yokohama Kunstmuseum er et museum, der blev grundlagt i 1989, og som ligger i det futuristiske kvarter Minato Mirai 21, hvor moderne arkitektur definerer bybilledet. På museet kan man se værker af en række internationale kunstnere som fx Paul Cézanne, Salvador Dalí, Max Ernst, René Magritte, Henri Matisse, Joan Miró og Pablo Picasso.

    Man kan også nyde museets kunstsamling med værker af japanske kunstnere. Et fokus er kunstnere med forbindelse til Yokohama som fx Imamura Shiko, Kanzan Shimomura og Chizuko Yoshida. Man kan også se nogle af japansk-amerikanske Isamu Noguchis produktioner.

     

    Harbor View Park, Yokohama

    Harbor View Park
    港の見える丘公園
    Minato no mieru oka koen

    Harbor View Park i Yokohama er et rekreativt område, der ligger i den sydlige del af det centrale Yokohama. Byens havn åbnede for international handel i 1859, og på stedet for den nuværende park blev den britiske konsuls residens etableret. Mellem 1862 og 1875 var området også base for en britisk garnison, der beskyttede den britiske handel og de britiske diplomater i byen.

    Konsulens hus forblev britisk som krongods indtil 1969, hvor residensen og grunden blev givet til byen Yokohama, der herefter udlagde det velbeliggende område som park. Parken er kuperet og er et dejligt sted at gå en tur. Man kan blandt andet besøge stedets rosenhave og nyde udsigten over Yokohamas havn og Tokyos skyskrabere i horisonten fra det etablerede udsigtspunkt.

    Man kan også se nogle bygninger i Harbor View Park. I den sydlige del af parken ligger Yamate bygning 111/Yamate 111 bankan (山手111番館), der også kaldes Bluff Nr. 111. Bygningen er et hus i spansk stil, som blev opført i 1926 som residen for amerikanske Mr. Raffin. Man kan også besøge Kanagawa Museum for Moderne Litteratur/Kanagawa Kindai Bungakukan (神奈川近代文学館).

     

    Marine Tower, Yokohama

    Yokohama Marine Tower
    横浜マリンタワー
    Yokohama Marin Tawā

    Yokohama Marine Tower er et 106 meter højt udsigtstårn, der blev indviet i 1961. Det ligger langs det velbesøgte område langs havnefronten og parken Yamashita Kōen (山下公園), og fra tårnets observationsdæk i næsten 100 meters højde er der en fremragende udsigt over Yokohama. I klart vejr kan man også se Tokyos skyskrabere og bjerget Fuji.

    Yokohama Marine Tower blev bygget som monument for Yokohama Havns 100 års jubilæum, og det blev åbnet som fyrtårn og kaldt verdens højeste af sin slags. Lyset i fyrtårnet lyste til 2006, og siden da har tårnet helliget sig rollen som udsigtstårn, og i de nederste etager er der blandt andet en café og butikker.

     

    Kanagawa Præfekturat, Yokohama

    Kanagawa Præfekturatkontor
    神奈川県庁
    Kanagawa kenchō

    Kanagawa Præfekturatkontor er sædet for administrationen af præfekturatet Kanagawa. Det er også en af Yokohamas mest karakteristiske bygninger fra tiden før 2. Verdenskrig. Præfekturatets kontor blev opført i 1928 i en stil, der var inspireret af art deco og også samtidens kejserlige stil, som ofte havde japanske tagkonstruktioner på opførelserne.

    Administrationsbygningen er den fjerde udgave af præfekturatets sæde. Den afløste den bygning, som gik tabt under jordskælvet, der ramte Kantō-regionen i 1923. Bygningen krones af det ene af de tre tårne, som Yokohama er kendt for, og som efter sigende bringer lykke, hvis man på samme tid kan se alle tre. Præfekturatets tårn kaldes Kongens Tårn, mens den nærliggende toldbygning er Dronningens Tårn. Det tredje er Knægtens Tårn, der er en del af mindehallen for Yokohamas åbning af havnen.

     

    Yokohama Toldbygning

    Yokohama Toldbygning
    横浜税関
    Yokohama zeikan

    Yokohama Toldbygning er en af Yokohamas smukke opførelser fra første halvdel af 1900-tallet. Bygningen blev opført i 1934 som den trejde toldbygning i havnebyen. Toldkontoret blev etableret med åbningen af Yokohamas havn i 1859, og i 1885 blev tolden etableret i en træbygning på det nuværende sted. Den blev dog ødelagt af jordskælvet i Kantō-regionen i 1923, og derfor opførte man senere den nuværende bygning.

    Toldbygningen er et af Yokohamas tre kendte tårne, som bringer lykke, hvis man kan se dem på samme tid. Grundet bygningens elegante og runde linjer kaldes den for Dronningens Tårn, mens præfekturatets tårn kaldes Kongens Tårn og Mindehallen for Åbningen af Yokohama Havn for Knægtens Tårn. Alle tre opførelser stammer fra tiden før 2. Verdenskrig og er vartegn for Yokohama.

     

    Mindehallen for Åbningen af Yokohama Havn
    横浜市開港記念会館
    Yokohama-shi Kaikō-kinen Kaikan

    Mindehallen for Åbningen af Yokohama Havn er en bygning, der blev opført i 1917 til minde om 50-året for åbningen af havnen i Yokohama. Den smukke bygning blev ødelagt i 1923 som følge af det store Kantō-jordskælv, men mindehallen blev genopbygget i 1927 med det karakteristiske 36 meter høje klokketårn.

    Netop klokketårnet er vigtigt, idet bygningen tælles som et af Yokohamas såkaldte tre tårne, der kaldes for Kongens Tårn, Dronningens Tårn og Knægtens Tårn. Mindehallens tårn er Knægtens Tårn, mens præfekturatets tårn kaldes Kongens Tårn og byens toldbygning for Dronningens Tårn. Det siges at bringe lykke, hvis man fra samme sted kan se alle tre tårne.

     

    Kanagawa-aftalen, Yokohama

    Stedet for underskrivelse af Kanagawa-aftalen
    開港広場公園
    Kaikō hiroba kōen

    I Yokohama kan man besøge det historiske sted, hvor Kanagawa-aftalen blev underskrevet den 31. marts 1854. Aftalen kendes også som Den Japansk-Amerikanske Aftale om Fred og Venskab, men det regerende Tokugawa-shogunat underskrev aftalen under trusler, hvilket startede med USA's diplomatiske og militære ekspeditioner 1853-1854 for at få tvunget en åbning af Japan igennem efter århundreders relativ lukkethed under den såkaldte sakoku, der var shogunatets isoleringspolitik.

    Med Kanagawa-aftalen blev Japan tvunget til at åbne havnene Hakodate og Shimoda for amerikanske skibe, og USA åbnede et konsulat i Japan. Inden underskrivelsen havde shogunatets ledelse rådført sig med de japanske borgherrer, og USA havde sendt adskillige krigsskibe for at tvinge en aftale igennem. Aftalen blev underskrevet på pladsen Kaikō hiroba kōen (開港広場公園), der i dag ligger i den centrale Yokohama.

     

    CupNoodles Museum, Yokohama

    Cup Noodles Museum Yokohama
    カップヌードルミュージアム 横浜
    Kappunūdorumyūjiamu Yokohama

    Yokohama Cup Noodles Museum er et museum for de verdensberømte Cup Noodles, og her kan man komme tæt på historien om de kendte ramen-nudler, de fleste nok kender. Museet blev etableret af fødevareproducenten Nissin, hvis grundlægger, Momofuku Ando, opfandt denne type nudler i 1958, og som lancerede Cup Noodles-brandet i 1971. Siden da har Cup Noodles gået sin sejrsgang verden over.

    På museet kan man lære om historien om Cup Noodles, og her er blandt andet en replika af det skur, hvori Momofuku Ando opfandt nudlerne. Man kan også besøge My CupNoodles Factory, hvor man selv kan skabe sine egne Cup Noodles gennem at mikse nogle af de mange smage og toppings, der er til rådighed.

Ture fra byen

    Tokyo, Japan

    Tōkyō
    東京

    Tokyo er en af verdens største metropoler, og givet vis en af de mest velordnede og fascinerende med blandingen af de århundredgamle japanske traditioner og det moderne Japans succes og anvendelse af teknologi, som man som turist ikke finder andre steder.

    I hele Tokyo-området bor der cirka 30 millioner mennesker, og der er nærmest overalt liv, og japanerne synes at være på gaden hele døgnet rundt, dog uden på nogen måde at være for overvældende eller kaotisk.

    Tokyo er mødet med en meget moderne by, hvor alt kan købes og alt synes at kunne lade sig gøre. Her er indkøbscentre og varer overalt, men alligevel er der aldrig langt til det historiske Japans smukke tempelbyggerier og traditioner. Fx ligger der midt mellem byens højhuse en stor oase, som udgør den japanske kejsers palads, og herfra har Solens Rige gennem generationer været regeret fra.

    Tokyo har også flere grønne områder, som er særligt stemningsfulde, når de japanske kirsebærtræer blomstrer. Det, den velsmagende og spændende japanske mad og mødet med på en gang det historiske og det moderne vil gøre et besøg i den kejserlige hovedstad uforglemmeligt.

    Læs mere om Tokyo.

     

    Kamakura Buddha, Japan

    Kamakura
    鎌倉

    Kamakura er en historisk interessant by, der ligger syd for storbyomådet Tokyo-Yokohama. Kamakura var de facto-hovedstad i Japan under Minamoto-dynastiet, der regerede i 1192-1333, hvilket også er en tid, der kendes som Kamakura-perioden. Kamakura-shōgunatet havde sæde i byen, der derved voksede som centrum for landets feudale militærregering. Kyoto var kejserby og formelt set Japans hovedstad, men under shōgunatet blev Kamakura den største by i landet.

    Kamakuras shōguner anlagde byen som en traditionel japansk kejserby, hvor en central gade kaldet Suzaku Ōji (朱雀大路) leder fra syd til nord, hvor paladset ligger som en hovedstads centrum. Denne type byplan blev etableret i Kamakura med den 1.800 meter lange gade Wakamiya Ōji (若宮大路), der i lige linje fører mod nord til Tsurugaoka Hachimangū (鶴岡八幡宮), der er byens vigtigste shinto-helligdom. Tsurugaoka Hachimangū indtager derved pladsen som et palads, og helligdommen er da også en af Kamakuras seværdigheder.

    Tsurugaoka Hachimangū blev grundlagt i 1063 som shinto-helligdom dedikeret kejser Ōjin, der som kami fik navnet Hachiman, men det kom senere også til at fungere som et Tendai-buddhistisk tempel, indtil Meiji-adskillelsen af shinto og buddhisme. Det var Minamoto no Yoritomo, som grundlagde Kamakura-shōgunatet, der ved flytningen af helligdommen i 1191 til det nuværende sted, inviterede Hachiman til at beskytte hans styre. Den nuværende placering blev omhyggeligt valgt som den mest gunstige efter at have konsulteret en spåmand. Der lå et bjerg mod nord, en flod mod øst, en stor vej mod vest og åbent land mod syd. Hver retning var beskyttet af en gud: Genbu bevogtede nord, Seiryū i øst, Byakko i vest og Suzaku i syd. Og på trods af alle de ændringer, helligdommen har gennemgået gennem årene, er Yoritomos design stadig intakt.

    Selve Tsurugaoka Hachimangū-helligdommen er bygget som en klassisk shinto-helligdom, og der er tre toriier som indgangsporte til selve området. Toriierne står langs adgangsvejen, sandō (参道), og særligt stykket mellem 2. og 3. torii kaldet dankazura (段葛) er en smuk oplevelse. Efter den tredje og inderste torii er der tre parallelle broer, og en af den er buet, mens de andre er flade. Historisk var det kun shōgunen, der passerede den buede bro. Fortsætter man mod nord, kommer man til musikpavillonen Maiden (舞殿), hvor musik, dans og bryllupper fandt sted. Herefter kan man se den lille helligdom, Wakamiya (若宮), bag Maiden, og den store og primære helligdom, Hongū (本宮), som det centrale anlæg i området. Hongū ligger 61 trin over resten af anlægget, og det stammer fra 1828, da shōgun Tokugawa Ienari lod det bygge i Hachiman-zukuri-stil.

    En anden af byens store attraktioner er buddhisttemplet Kotoku-in (鎌倉大仏殿高徳院), hvor man kan se Kamakuras berømte Buddhastatue, Kamakura Daibutsu (鎌倉大仏), der stammer fra midten af 1200-tallet. Den store bronzebuddha er med piedestal over 13 meter høj, og den var oprindeligt forgyldt og placeret i en tempelbygning. Gennem tiden har storme flere gange ødelagt bygningen omkring Buddhaen, men man stoppede med at genopbygge den i 1498, og siden da har statuen stået i det fri. Buddhaen er siden da blevet et af de mest kendte vartegn for Japan.

    Læs mere om Kamakura

     

    Fuji-Hakone-Izu Nationalpark, Japan

    Fuji-Hakone-Izu Nationalpark
    富士箱根伊豆国立公園
    Fuji-Hakone-Izu Kokuritsu Kōen

    Nationalparken Fuji-Hakone-Izu er er 1.227 kvadratkilometer stort område, der ligger mellem storbyerne Tokyo og Nagoya. Der er stor variation i naturen og i seværdighederne i nationalparken, som spænder over så forskellige områder som vulkanen Fuji/Fujisan (富士山), Fujis Fem Søer/Fuji-goko (富士五湖), byen Hakone/Hakone-machi (箱根町), Izu-halvøen/Izu-hantō (伊豆半島) og Izu-øerne/Izu-shotō (伊豆諸島).

    Nationalparkens områder og forskellige klima- og vækstzoner gør, at man i parken kan vandre i bjerge, sejle på søer, besøge varme kilder, opleve smukke kystlinjer og meget andet. Fuji-Hakone-Izu blev etableret som nationalpark i 1936, og den var dermed en af Japans fire første nationalparker. Parken fik sit nuværende navn i 1950, da Izu-øerne blev en del af parkområdet.

    Fuji-Hakone-Izu er den mest besøgte af Japans nationalparken, hvilket skyldes dels beliggenheden tæt på Tokyo, Yokohama og Nagoya og dels den nemme adgang til en stor del af parkens topseværdigheder med Fuji og Fujis Fem Søer som de mest populære steder. Man kan således få et godt indtryk af nationalparken på en endagstur fra fx Tokyo, hvorfra man også kan se Fujis ikoniske top i klart vejr.

    Læs mere om Fuji-Hakone-Izu Nationalpark.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev